ogillar min dag. jag har blivit rånad. cirka


Iaf nästan. Mitt jobb har.
Så här ligger det till:
Igår kom två elektriker förbi och pillade lite på mina spotlights i min lilla modulgrej. Tänkte inte så mycket på det. Dom lyfte och fifflade lite och jag serverade lattar. Sedan bara gick dom. Inget fixat. Men dom skulle väl komma tillbaka?
När jag sedan skulle stänga gick inte den ena "väggen" ner. Min modul fick bli öppen för allmäntheten. Jag tog bort stöldvänliga grejer och tog med mig kassanyckeln. Det här skulle nog gå bra.

Imorse när jag kom dit och hissade upp min fungerande vägg så såg det inte ut som det gjort när jag lämnat det. Kassan var öppen och alla nycklar och småkronor var borta. Även en 200 lapp som jag råkat glömma som var en kunds var borta. Hmm. Den ena kylen var upplåst (jag har nyckeln till den andra), glasslådan var upplåst och jag hoppades innerligt att det var min chef som varit där.
En läkar(inna) kom och berättade att hon hittat sin patient där kvällen innan. Han hade tagit halstabletter som jag fick tillbaka och hon frågade om något mer saknades. Oja!
Min chef kom och vi finulade lite på det där. Det visade sig att han inte alls sänt efter någon elektriker och han hade inte heller varit där och pilla.
En väktare kom och sa att han inte hittat några nycklar hos patienten men att vi skulle "ha kontakt" om något dök upp.
Jag lät bli att tänka mer på det där.
Runt två kom en annan patient med hennes man och berättade att hon sett en man (patienten från smittoavdelningen!) vara runt och rota massa här igår.
Jävla jävel. Låt mina glassar vara!. Jag ska iaf skvallra till väktaren imorn!

Men är han ensam skylldig? Vilka var "elektrikerna" som aldrig kom tillbaka och vad gjorde dom egentligen med min "vägg". Kanske är ett triangeldrama? Ooh.

Nu har jag lugnat ner mig iallafall och ska se ännu mer SATC.

Kommentarer
Postat av: A:et

hahah du e på tk för öt..

Hm ja skulle vilja vara med o lösa detta musterium..

2008-08-28 @ 00:44:30
Postat av: angelica

dålig svenska i de tidigare inlägget men vad ja ville få fram va att ja tyckte att de var på tok för söt:) resten lyckades ja skriva utan dålg svenska

2008-08-28 @ 00:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0