sprattlande räkor


Jag såg Titanic igår för kanske 10 gången i mitt liv ungefär. Nu kan man många repliker och när man inte sett den på några år så blir den spännande på nytt. Den kommer alltid ha en liten speciell plats i mitt filmhjärta.
När jag vaknade imorse möttes jag av en mycket otrevlig syn. Min klocka hade stannat. Efter 2½ år. Panik!
Tidigt befann jag mig på Karl Johan och spanade efter en urmakare. Det tar fem minuter ungefär och kostar 150,- Men nu är den iaf hel igen.
Sedan hem för byte till svalare kläder.
Vi (jag, Madde, John & Simon) spatserade Bogstad och Karl Johan ner. Köpte kyllingkebab och begav oss mot Operahuset. Där var det massa utklädda människor som stod stilla. Efter ett tag insåg vi att om man betalade dom så gjorde dom saker. Det var roligt. Haha.
Jag och Madde tog BySykel till Aker Brygge och köpte Mövenpick. Sedan kom den manliga halvan och det fick bli en öl på Lekter´n (inte för mig förståss). Solen sken så vackert och varmt idag!
Nu måste jag varva ner. Nykter som onykter helg, lika slitsamt ändå typ.


Här är några smakprov på det vi upplevde på Operan.
"Bergssprängaren" var bäst. Den beat-boxade när jag tryckte play.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0