55 sekunders kaffe


Är det möjligt att ha fullt upp så gott som hela dagen på ett cancer café? Jag har undrat ibland och idag fick jag ett svar. Ja. Speciellt när en stoor grupp människor har någon slags kurs och alla vill ha kaffe i pausen. Visst mycket att göra för en stund. Men dom väjer att ta en till kaffepaus 50 minuter senare. Och på det ska alla köpa dricka och macka timmen efter det. Sen finns orginalkunderna mitt bland allt det där. Och toppen på kakan var när en man kom och berättade att alla andra kaffemaskiner som står lite här och var var avstängda på grund av att det kommit in någon slags sjukdomsbakterie i vattnet. Det lät inte riktigt bra. Så då trippade det in ännu några kaffetörstiga som i vanliga fall är för snål för att köpa kaffe av mig.
Det händer grejer.
Annars så sitter jag och klappar mig lite på axeln för att jag har ringt två samtal som står på min att göra. Nu är det bara massa betalningar kvar. Men dom görs imorn.

Ikväll ska jag och Ida lämna huset under middagen. Jag vill ha Quesadillas. Sen kanske det blir en kvällsaktivitet, men det beror nog lite på välståndet i magen och valet av kläder. Vi ser väl.

11


K3. Den 20.e, biljett är bockad och en lägenhet öppnar sina dörrar för oss den 15.e januari

Kommentarer
Postat av: IIii

Jag har tænkt, hur lång tid tar din kaffemaskin egentligen? Kan du liksom inte ta tid någon dag så att jag får veta.

2008-12-10 @ 15:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0