om du ursäktar


En ursäkt och en ändring måste komma först. Ida jag ber om ursäkt, du hade mer rätt.
Med tidtagarur har jag idag kollat hur lång tid det för att få en kaffe ur min maskin. Ganska exakt 1 minut och 8 sekunder tills kaffen är klar. Sedan jobbar maskinen på lite till så innan den blir helt tyst och redo för en ny kaffe har det tagit runt 1 minut och 16 sekunder. Inge kul när alla vill ha kaffe på en gång.
Så då var det fixat.

Nu sitter jag och hatar mig själv. Känner ångest och ilska osv. Det var ett julbord igår. Det kom 19 pers. Vi satt mest hela tiden och gjorde nada. Och ikväll har jag tagit på mig uppgiften igen. Min fredag suger! Men nej, positivt tänkande... Imorn blir allt bra. Längta dit istället. Okej.
Jag har bott i detta land ett tag nu och upplevt två juletider. Igår kände jag att det var dags att pröva det norska julbordet. Förutom revbensklumpen så var inget ätbart. Hur kan dom få allt att slinka ner med ett belåtet leende? Jag förstår inte eller borde jag?..


Det är alltså: Rödkål, vitkål, rotmos, brunsås, pinnkött, ribber och ministerkake.
Gött

Vi säger att det räcker så. Friday, I´m in love.

8


Kommentarer
Postat av: I

Det ær absolut ingenting man behøver førstå. Man behøver inte førstå norska specialiteter. Allt som ær norskt ær æckligt. Fiskekakor och karbonader får mig att vika mig av hemlængtan. Tur att Gøteborg ligger næra och att du har vænner dær...

2008-12-15 @ 10:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0