ring hem


Igår var lite av en sorgens dag. Efter pepparkaks kvällen fick en fin pepparkaka följa med till Kirkeveien. Jag och Ida hade stora planer för honom. Han skulle få flyga upp i köksfönstret och vaka över oss. Men tills det skulle ske så fick han ligga i karantän på köksbordet med en kollibri som enda vän.
Igår när maten skulle packas in i lådor så upptäcker jag till min förfäran att John har bytt ut min vän mot en klump med köttfärs. Jag börjar känna panik. Ser mig förtvivlat om efter hans vänliga ögon utan något vidare resultat. John pekar känslokallt mot papperskorgen. Där ligger han. Utan hals och avkapade lemmar. Han är DÖD. Det går inte att rädda honom.
En sista flygtur blir det innan han somnar in. Nu lär han ligga i magen på en äcklig hund eller nåt.
Han kommer alltid att finnas i mina tankar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0