2008


Det börjar närma sig slutet för år 08. Vi ska nu snart lägga detta året bakom oss som vi gjort med så många andra år. Men minnena kommer få följa med.
Det har alltså blivit ännu ett år för mig i Oslo stad, vilket börjar kännas lite som en evighet nu, men mycket har hunnit hända även i år.
Det har blivit otroliga mängder med skratt och glägje. Misstag har gjorts och dessa har givit ny lärdom.
Människor har försvunnit ifrån en, vissa har lämnat tomrum och andra har blivit lagda bak i minnet. Det finns också människor som har klivit in i ens liv. Vissa har berört lite på ytan medan andra har stegat rakt in i hjärtat, för alltid!

I över ett år har jag nu även bott på Kirkeveien 48. Att jag nu ska lämna detta hem om två veckor ger mig blandade känslor. Bo i kollektiv kan vara påfrestande ibland. Egentligen gillar jag ensamhet. Men har man bott med fem andra så har det inte gått så bra att smyga undan. Och eftersom jag bara är van vid att bo med många personer så har jag har blivit omvandlad till att vara en sån som alltid vill ha folk i närheten.
Ett nytt steg skal nu tas. Jag ska bli enmanssambo och det glädjer jag mig till. Blir vi för ensamma så kommer alla veta vart våran soffa finns. Regeln jag och Ida infört kommer följa med. Hos oss får alla bo.

Så om jag tittar tillbaka på detta år så känner jag mig rätt nöjd. 365 dagar kan inte gå smärtfritt förbi, nedgångar hör till. Men i det stora hela så har 2008 varit kanon!
Tack
till alla som gjort detta år till det det har blivit.
Vi höjer våra glas till skål och välkomnar nu lillebror 2009 med öppna armar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0