anders


Det är tisdag. Jag är nu ensam i vårat hem. Jag tittar på Allsång på Skansen. Anders Lundin ger minne. Barnminnen.
När dom sjöng dom där låtarna han och den andra killen vad han nu hette? Jag kunde dom låtarna.
Barnprogram var mycket bättre förr. Blir ledsen när jag ser vad som visas idag ibland.
Tänk förr : Orginalmelodin till Bollibompa, Björnes Magasin, Disney dags, Rädda Joppe, död eller levande! Trasdockorna. Ika i rutan..

Kollade på youtube för ett tag sen och lyckades komma in på massa gamla barnprogram. Sånt man inte minns men kommer ihåg när man ser. Typ Pippi Pellikan. Ska nog göra det även ikväll. Då blir man glad.

 Jag vill vara lite barn på nytt.
Slå på 6 ev 12 tums tv.n på morgonen och hoppas att den gått i gång till kl 18 på kvällen.
Det var fint förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0