jag har kul


En vecka i Umeå har spenderats så här:

Tisdag
Blir hämtad av mormor, moster, kusin och syster. Avsläppt och direkt iväg för att kolla på bal. Hem tvärt, hämta simkort hos pappa och till Sara för gratulationer.

Onsdag
Kolla på Moas revy, hänga ett slag på Aschanska sen vidare mot Två Våningar. Tydligen 25% i baren så jag blir full. Ett kärt besök på Max sen promenad över bron.

Torsdag
Heldag med jobbfri mamma. Förbereda mat, massa sola på baksidan och på kvällen massa släkt på middag. Min förska grillade köttbit på två år. Det var faktiskt gott. Sen lära sig Mr Jones på gitarr tillsammans med syster.

Fredag
Promenad in till stan och en tur på Systemet. Upplockad av pappa för att kolla på brors klasslag i Yran. Knäcker första ölen kl 13. Den var god.
Sen bara en massa brännboll. Hittar en Moraskylt i skogen som behålls. Smsar pappa och säger att jag tappat bort lilla kylbagen, det visar sig att jag varit klok nog och redan gett honom den.
Han får skylten i present (pappa kommer från Mora) och skjutsar oss därefter väst på stan.
Jag och Madde tycker det är tråkigt, kör en in/ut på Scharinska och beger oss därefter mot Fysikgränd. Det är min premiär.
Vi flirtar med poliser, försöker bli slagen (?), blir skadad av en tom ölburk, vandrar och har allmänt kul! Allt under en polishelikopter övervakning. Jag är säker.
Får gratistaxi hem av gammal granne. Somnar 05.30.

Lördag
06.30 ringer pappa. Efter 5 försök svara jag. Blir upphämtad och är fortfarande full. Kommer till ängarna.
Prövar slå, känslan finns där än. Första matchen 08.00. Förlorar mot seedat lag med 12 poäng. Vinner de tre andra. Jag mår inge bra. Men solen skiner. Första ölen knäcks kl 11. Den är kall. Kolla matcher och bänkar oss slutligen vid finalplanen. Mår fint.
Pyret (mamma2) bjuder mig för första gången på en cigg (!) Det är stort.
Efter finalen skjutsar min bror hem mig på vespa för ombyte, kul!
Skjutsar mig tillbaka till Julia för middag. Jag går sen och vilar, är en sliten själ.
När jag vaknar har jag frossa pga solsting. Vid 22 inser jag att för mitt eget bästa måste jag hem. Somnar direkt.

Söndag
Mår som fisken i vattnet efter 10 timmars sömn. Åker ner mot älven och spelar yatzy. Åker till pappa och grillar.
Får fin besök av flickorna på kvällen med film, 4 månader, 3 veckor & 2 dagar.

Måndag
Möter Tove på stan 11. Får träffa hennes prinsessa. Underbart! Fler möter upp, äter asiatisk buffé. Stanstrosar.
Åker och ser slutet av Mulan med Megha och Maja. Mys.
Plockas upp av pappa, hämtar Ida. Åker till lagret och får produkter. Sen till Ida. Fint hem. Sen cykeltur till mig. Kammar ut mitt hår, det gick!
Hälsar på en mycket kär vän och hamnar sedan här.

Så har min Umeåhelg varit i ganska korta drag. Imorn 16.10 går mitt plan hem till vardagen och lugnet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0