sluta tjitt-chatta och börja fitt-chatta


Jag är arbetslös. Och än så länge känns det toppen!
Sista kvällen med final spenderade jag i "garderoben". Kanske inte så kul men det gick bra. Sen så var det avslutande personalfesten. Landade hemma kl 07 dagen efter.
Dagen innan söndag började med sol, ett sushiköp och besök i Vigelands. Kändes som evigheter sen man satt där i solen och bara njöt. fast det var det ju också. Men solen är tillbaka!
Lite duscha och fix sen kom Maja. Vi introducerade Yatzy för henne. Sara fick 300p. John + flickvän Anna kom och senare öste det in massa folk som kom i följe med Hasle-gänget. Alla tydligen från Umeå men okända.
Jag får uppleva min värsta fobi på nära håll. Upptäcker att någon spytt i handfatet. Går runt ist för att ta mig in till mitt rum. Ida och Emelie skriker Stopp men det är förjäves. Jag har redan gått in. Ida säger åt mig att inte titta ner också förjäves. Jag har med min toffla klivit i en spya. När jag inser att det är spya även på mina fina byxor så börjar jag grina.
För övrigt så är det ännu mer stopp i vårat handfat nu och ibland när man her på kranen så kommer det upp matbitar. EJ trevligt.
När jag torkat mina tårar och släppt paniken så beger vi oss mot DeVills. Äntligen har vi hittat vart det ligger.
Vi blir där hela kvällen och avslutar natten med kyllingkebab igen och promenad hem.
Idag har vi spatserat Oslos gator fram, köpt fina shorts och en sovsäck (sovepose) Varit på bio och sett SATC the movie. Igen. Den här gången grät jag bara 4 gånger. Men lika bra var den ändå.
Så. En bra helg. en sliten själv men jag är lycklig.

Imorgon kommer jag vara ännumer lycklig. Vi ska på tusenfryd! Jag ska få åka massa massa karuseller. Jippppppi.
Och en glad nyhet är att Arvika kommer ge oss sol när vi är där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0