good vibration

Tjarå.

Nu var helgen över. Men en bra sådan har det iaf varit. Här kommer en kort sumering:

I fredags var tanken parkhäng, men vädret var inte på våran sida så när Maja och Angelica kommit och jag och Madde äntligen fått på oss kläder så begav vi oss istället mot Björn och Jerry. Efter lite vilsna steg av Ankan så hittade vi fram. Det fick bli lite GT (Guitar Hero) och även vanligt gitarrspel.
Efter en tid var det sen dags att bege oss vidare mot Therese och Jennifer som stod för en lite livligare tillställning. Det hela var bra men tillslut var timmen inne för att ännu en gång gå vidare. Men tillslut lämnade jag den övriga flocken och mötte upp Fredenborgspojkarna. Vi hamnade tillslut på ett ställe som hette "Lipp".? Helt ok och kul att även möta Therese och co.
På väg hem blev jag i farten inbjuden till en Russ-buss, men mina ben och även mitt huvud var för seg på att reagera så dom åkte lyckliga förbi.

Dagen efter möttes inte av en bakfylla konstigt nog. Dock var vi väldigt sega, Det var ju trots allt 17.e mai så tillslut lyckades vi ta oss ur lägenheten. Hela Karl Johan var fullfolkat. Nästan jobbigt. Har nog aldrig sett så många Norgeflaggor på en gång.
Sorgligt nog så missade vi både Russ-tåget och kungafamiljen. Men Russarna fanns kvar så jag och Madde sprang runt bland 11-åringarna och samlade Russ-kort.
Eftersom allt i stort sett var över så fick det bli promenad hem längs Bogstadveien ist.
Sedan var det dags igen.
Vi fick då besök av John och Kire, beställde pizza och fick uppleva när John började snusa igen. Vilken glädje det blev.
Tillslut begav vi oss mot Sara´s Telt där Frans och en till (som jag tyvär inte vet vad han heter) trubadurade.
Dom kan det med att spela och sjunga.!
När deras tid gick ut begav vi oss mot Rock-In. Hela "gänget". Går inte att inte trivas. I like.!
Efter många tappra försök att få "Dj.n" att spela Freebird som sista låt begav vi oss hemmåt. Men först ett intag av en degig Calsune.
Lite fint gitarrspel även på hemmaplan sen supersömn.

Dagen söndag bjöd inte heller på bakfylla, tur med vädret.
Det fick bli en riktigt slappdag och mot kvällen ett besök på Fredenborgsv.

Det var väl min helg i korta drag.

Vad har hänt hitintills idag da.
Jo en dag på jobbet. (Maja sjuk=tråkigt) Men det gick ändå bra.
Jag lyckades göra troligtvis den  värsta  lampkraschen.  Dvs tappa en glaslampa från taket. Det small.
Alla kunder på avdelningen vände sig mot mig, två nästan rusade fram och frågade om det gick bra. Jag stod högst upp på stegen och såg ut som ett frågetecken.
Sikkerhetsjour kom rusande. Men jag sa att det går bra. Så fick det bli en hel del sopande för min del.
När jag kommer hem möts jag av ett högt burrande ljud inifrån duschen.

"Simon vad är det som låter?"
"Jag vet inte. Det lät så när jag kom hem."
Sanna sparkar först på duschen i hopp om att den ska bli tyst. Negativt.
Hon böjer sig sedan ner och kollar under för att se vad som kan framkalla det ljudet. Det ända hon ser är rör. Så hon börjar rycka lite i dom och ljudet ändras lite. Hon tittar in i duschen och ser två rakhyvlar ligga i mitten och röra sig lite. När hon ska flytta dom för att kunna börjar meka så har hon löst problemet.
Det visar sig att det är Sannas rosa vibrerande Gilette som har gått igång av sig själv.
Hon börjar skratta. Simon avbryter sitt telefonsamtal för att se vad problemet hade varit. Där sitter Sanna på golvet med en rakhyvel i handen. Positivt.

Måste säga att det var sjukt kul. Min rakhyvel har börjat leva sitt eget liv. Den har nu tagit slut på batteri.
Därför säger jag godnatt. Och stänger denna helg med några bilder..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0