Gråtandes på Arlanda


Goood f** morning!
Pigg och peppad. Jeo
Klev upp kl 04.00 imorse, tungt. Flygbussen gick kl 05. Jag och Madde sprang runt i lägenheten som två vilsna själar. Men tillslut tog vi klivet ut. Efter en timmes bussåkande kom vi till Gardemoen.
Där kastade vi in vårat bagage och hoppade på planet. Maddes tan fick inte följa med.
På planet kände Madde en lätt stress. Hon skulle ha en kvart på oss från det att vi landade till att in-checkningen var för sent till nästa plan. Så när vi kommer ut ur planet skiljs våra vägar. Jag ropar fint som på film medan hon springer iväg.
- Lyycka till Madde, vi seeees seeen!
Hon ler stressad tillbaka. Och eftersom hon aldrig ringde mig så gissar jag att hon hann.
Jag själv däremot gillar inte stress och tungt handbagage så jag tog det säkra före det osäkra och valde 14.35 planet. Vilket innebär ca 7 timmar på Arlanda.
Jag begav mig mot "balkongen" mitt inne på Sky City. Internet skulle kosta 20,- för 20 min så jag avstod. Satte istället på Juno. Har sett den förr men i slutet så börjar jag gråta, typ mycket. Som tur är så sitter det bara ett kinesiskt par där och sover just då, så jag får snörvla ifred.
Efter Juno är det Lejonkungen som gäller. Men den har jag sett så många gånger så det fick räcka med att bara lyssna, lite som bandbok nästan. För jag somnade ganska snabbt.
När LK var slut så inser jag att tiden gått rätt bra framåt.
Det får bli ett toabesök sen sätter jag mig tryggt här på SideWalk Express. 29,- för 1½ timme, mkt bättre.!
Nu är kl snart tolv så det kanske borde vara dags för lunch, har ju varit vaken en arbetsdag nu redan.

Väl hemma blir jag hämtad av min älskade moster Malin och min kusin som även är min gudson Mille. Jag vill hem nu. !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0