ledig måndag

Den extra lediga dagen behövdes verkligen för mig. Tack 2. pinsedag!
Gårdagens sällskapsspelkväll blev trevlig. Tanken var att vi skulle spela Värsta Språket. Medan Madde läser reglerna och jag plockar isär alla bitar för att vara förberedd så inser vi att något fattas. Spelplanen. Lite utav en gåta hur ett ospelat spel kan vara utan den, så det fick bli klassiska TP ist. Dock insåg vi alla efter ett tag att vi inte blivit så vuxna än så det fick bli barnfrågorna.
Tillslut kände vi att det var dags att röra på oss så vi begav oss mot Rock In. Vi smälte inte direkt in i deras miljö men det var bra ändå.
Alla begav sig mot baren för första ölen. Bartendern bad om att få se legg på Madde, hon visar upp det och han säger:
"Nä tyvär det är 20 här ikväll" Madde svarar "Ja, och jag är 21"
Han var nog lite trött för det krävdes både svenskt och norskt legg innan han kom på att 87.or blir 21 i år.
Jag drabbades av den stora, lite utländska, långhåriga/skäggiga ifört vitt skitigt linne mannen, som ville se mitt.
Trots en välgigt liten väska så stod jag i typ 2 minuter och försökte leta rätt på det. Jag stod och halvlog mot honom men fick endast en hård blick tillbaka. Han väntade väl på kommentaren "Eh.. jag har glömt det hemma. Men jag är 21, hehe". Tillslut fiskade jag upp det och fick köpa öl även jag.
Efter 3 öl inser jag att jag inte var redo för detta intag riktigt. Jag beger mig.
Men trots allt en väldigt lyckad kväll.. Egentligen har hela helgen varit 4-5 toast!

Hittills idag så har jag hunnit se två norska kändisar typ. Man är ju inte så uppdaterade på dom i vanliga fall. Men nu är det ju så att jag sett filmen Mannen som elsket Yngve (mycket trevlig film bör inflikas) så såklart att jag känner igen huvudrollerna på andra sidan gatan. Dom blev dessutom ett par efter filmen, se vad jag kan!
Vad som sker resten av dagen är oklart. Oslo vill inte ge mig mer än sol och 12+ idag så får sen om jag tar mig ut eller inte.

Veckans låt: TV on the radio - Wolf like me. Den har jag letat länge må jeg si.
Herrå





Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh va härligt att få vara ledig :P

2008-05-12 @ 15:30:59
URL: http://elilnor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0