umeå!


Jag har äntligen tagit mig hem. Dom resterande timmarna på Arlanda gick hyfsat snabbt ändå som tur var.
Väldigt kul att bli hämtad av mormor, moster, lillkusin och syster. Alla är verkligen glada över att jag kommer hem. Hehe men jag har faktiskt inte varit hemma sen jul, det är ändå ganska länge.
Iaf. Mille 2 år berättar hela bilresan att han ska flyga på fredag till kroatsien och bada. Dock inte så tydligt och rent sagt som jag nu skrev det. Men han var överlycklig. Min moster har även lärt honom namnet på hans kön, men som sagt så kan han inte uttala så bra så istället har han en "Cock", passar ju dock ganska bra att säga även det.
  Någon lugn hemvisit blev det iaf inte. Kastade in väskan och begav mig direkt mot stan för att först möta upp Sara! Maxime och Sofia. Vi vandrar vidare mot Max där vi finner Sandra, Emelie, Madde, Filippa och Hanna. Efter ett tag kommer min älskade Ida, det var ett lyckligt ögonblick. Sen även Liza.
Så himla jättekul att träffa alla igen. Alla är verkligen hemma nu.
Halva gänget begav sig därefter mot Vasaplan och Äpplet där 89.ornas bal skulle vara. Vi lyckades ta oss upp på ett tak och fick väldigt bra överblick av röda mattan. Mycket trevligt att sitta där i solen och bara kolla.
När vi slutligen fått se Saras bror så börjar vi dra oss.
För mig får det bli en promenix hem. Avstånden är ju inte lika långa här. Haha
  Väl hemma möter jag mor, fina mor.
Äter rester? Ska det vara så när dottern äntligen kommit hem, hon får fixa nått eget? Vi planerar iaf upp middagen till torsdag. Typ halva släkten. Det ska bli grymt trevligt, för sen drar den halvan till Kroatsien. Så det blir lite hej, hejdå middags aktigt.
 
Sen tog jag bilen! Ahh har inte kört bil på 5½ månad. Det är ju så skoj! Jag beger mig först till pappa och hämtar mitt 4.e simkort på ett år. Innan varje Umeå vistelse så har jag lyckats tappa bort mitt svenska simkort. Ikke bra.
Sedan beger jag mig vidare mot Sara N. Hon fyller år så grattis!
Där är hela gänget igen. Det är typ 7 sorters kakor, eller mkt var det iaf. Sen blir det bara skratt och massa prat. Har ju en del månader att ta igen med vissa.

Nu ligger jag iaf i mitt "rum". Har man blivit stor om man flyttat ut och förlorat sitt riktiga rum så när man är på besök får man nöja sig med gäst/lilla tv rummet? Jag gillar det iaf. Samma soffsäng som jag hade när jag var 12, men min systers Barbie sengesett. Örngott? Påslakan? Vad det nu kallas.
Hur som helt så känns allt grymt bra.

2 Do onsdag.
- kliva upp 09.00
- besöka ON OFF och låta dom titta lite på min dator
- hämta fritös hos Malin
- handla mat till torsdag
- kolla lillasysters revy 18.30
- maila om schema i juni
- försöka hinna träna lite slag innan yran!

Varför ska det alltid bli så mycket varje gång man kommer hem? Jag som trodde det skulle bli iaf lite lugnare nu när jag kom hem två dagar tidigare. Men det värkar det ju inte som att det kommer bli.
Men det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0