jag och min mor


Hurru kaffe. Det var inte min mening men jag tänker gott göra dig lite nu..
Idag efter jobbet valde jag att fly Norge land. Jag hade nämligen en dejt med min mamma i den andra huvudstaden.
Jag förberedde mig med michelinjacka och stoor halsduk för att få uppleva kyla och vithet. Det har ju varit storm här i måndags. Men nej, jag får 4+ och torra gator. Tack så jevla mycket!.
Men nu är jag här i alla fall. Och hitills så har vi lyckats få mat på restaurang 5 minuter efter vi beställde. Servitören gjorde oss glada men förmodligen ett annat sällskap ännu mer hungriga och irriterade.
Efter det tänkte vi att ännu en öl kan vara trevligt på ett annat ställe. Tack vare att jag är i mammas sällskap så får jag komma in på Bishop eftersom vi lovar att sköta oss.
Vi beställer en öl men betalar inte. Så vi tänker att hon håller koll på oss och tar betalt sen. Vi sitter och sitter och tillslut måste vi gå. Mamma gör några tappra försök så som att lägga fram pengar, ta på sig jackan och titta på henne samt lägga fram hela plånboken plus påklädnad och blick utan respons. När jag kommer tillbaka från toan står hon redo och säger: Nu går vi. Det blir en springnota.
Som dotter säger man aldrig nej till sin mor så jag lyder snällt.
När vi kommer ut frågar vakterna om vi skött oss som vi ska. Såklart!!
Nu ska vi bussa vidare mot Kungsholmen för skön sömn i oskön säng.

Vidare updates kommer min kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0