mormor & farmor


Jag ska få tjocksockar i julklapp av farmor. Jag är 21 år och har väl fått ca ett par varje år om man slår ihop det. Mest troligt ännu fler. Och plus det ett antal tjocktröjor och lovikavantar på det. Min farmor gillar att sticka och hon är bra på det. Hon kan titta på tv samtidigt.
När jag var och hälsade på henne så var jag tvungen att pröva och se om jag hade kvar kunskapen sen syslöjden. Man kan säga att jag iaf skulle kunna sticka en enfärgad halsduk på sin höjd.
Under senare år så har man verkligen uppskattat dessa mjuka paket som oftast kommit med posten. De flesta i våran generation och lite framåt har nog fått uppleva det jag pratar om nu.
Men det jag vill komma fram till som jag har funderat lite över är hur blir det sen? Alltså när jag och alla vi blir gamla.
Kommer den här lilla "traditionen" dö ut? Nog finns det folk som stickar även i vår åldersgeneration men jag tror inte det är lika många som förr. Kommer vi stoppa grejen med att ge sina barnbarn mjuka paket? Jag vet inte. Och jag vill inte. Det hör som till iallafall för mig.
Jag vill kunna ge mina barnbarn (om det blir några) tjocksockar och tjocktröjor med fina nallar och renar på.
Kanske dags att börja öva snart så kanske jag klarar av det om si så där 30-40 år.

Övrigt idag så fick jag höra att jag såg vacker ut när jag stod i min kaffemodul. Av en kvinna. Tack tack.
Sen har jag också fått se en gubbe som får p-bot av en cykel-Lisa och står och skäller. Han knövlar även ihop lappen av ren ilska och vecklar ut den i bilen när ingen ser. Och nu så ligger det en brun sak brevid mig och väntar på ett batteri.
Sen så är det ju såklart fredag så då kan allt bara kännas bra. I´m in love!

Fredrik, Fred, Freddy

Kommentarer
Postat av: mamma



Gillar, har upplevt och delar mjukapaket tanken från mormor/farmor, men problemet kan komma lite tidigare för mig. Hur snabbt måste jag lära mig att fixa äkta mjuka paket ...



2008-11-16 @ 14:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0