grön lur, hallå hallå? que?


Jag och min far har roliga samtal.

Igår ringde han och jag tryckte på grön lur.
Men istället för att höra hans röst så hör jag en speedad fransk kvinna svammla.
Jag lyssnar lite, fattar ingenting och lägger på. Därefter ringer pappa igen och allt är som vanligt.

Idag skulle jag fråga min far en grej. Drog den klassiska ringa en singal-lägga på = han får ringa upp.
När han gör det och jag svarar hör jag en kvinna i andra änden, IGEN! Idag började det med taskig engelska sedan övergick det till något annat språk. Nästan som finska.
Jag började tillslut skratta och sa hej då.
Pappa ringer ännu en gång upp och jag berättar mellan skratten vad som hänt idag igen.
Då visar det sig att pappa har fått en manlig språkfrämling i sin ände.

Och det händer tydligen bara när jag och min far ska samtala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0