det fina 90


Jag vaknade med lite lycka imorse när jag insåg att det inte snöade. Sedan hade jag en härlig tur i oturen sisådär 06.39 också. Väntade som vanligt på min t-bana nr 3 när jag mellan orden i musiken hör att det pratas i högtalarna. Kastar av mig ena hörluren och snappar upp orden brand, avstängt till majorstuen, ta sig dit på annat vis.
Stegar upp mot marknivå i hopp om att en av trikkarna (spårvagn da) som går till mitt sjukhus har en hållplats i närheten. Vilket kära nr 18 hade.
Det är då min tur kommer. Jag inser att denna trikk avgår samtidigt som min kära t-bana nr 3 och anländer på mitt sjukhus som min kära buss nr 20 gör.
Det betyder alltså att jag i fortsättningen kan ta trikken direkt istället för att ta t-bana till majorstuen, behöva stå och frysa för att sedan ta bussen  som tar mig till mitt sjukhus. Lycka alltså!
Sen började det snöa en jevla massa men det var ok.

För övrigt så har jag precis lagat överraskningsmiddag till min kära samboe.
Smörstekt lax med en lätt touch av citron. Detta serverades med kokt potatis och friska hushållningsärtor samt en magnifik gräslökssås by ikea.
Det uppskattades.

Nu ska vi fortsätta lyssna på trevliga låtar från tidiga 90-talet.
När en vild röd ros slår ut. Ängeln i mitt rum. Mamma får en tanke.

Kommentarer
Postat av: mamman

mammans tankar vaknar, änglar och magiska ögonblick finns. /Kram

2009-02-19 @ 21:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0