två fingrar


Jag vill aldrig mer flytta. Fy och blä vad jobbigt det är.

På fredagen spatserade jag och min vän Ida till Oslo bilutleie. Snälla Runar där lyckades fixa en bil åt oss trots att han sagt innan att det var fullbokat. Jag och bilen kom inte överens vilket jag tyckte var konsigt. Efter jag låtit den gå på högvarv ett antal gånger insåg jag att det var trean som spökade. Vi blev vänner igen.
Hem och lasta bakdelen full med oönskade möbler. Sedan iväg med karta på jakt efter gjenvinningsstasjonen.
Ena gubben där ville ha 400,- i betalning för vi hade för mycket saker för att kunna glida in gratis. Tre flickor tittar oförstående på honom och det slutar med att han säger att vi får behålla pengarna till ölbudget istället. Tack.
Efter det så ägnar vi resten av kvällen och natten åt att köra grejer över stan.
Klockan 03 känner vi oss nöjda. Sedan är det upp 07.30 för att ta farväl av bilen. Vi hann inte ge den något namn men den fastnade i våra hjärtan lite ändå.
Lördagen ägnade vi åt städning. K48 har aldrig varit renare än vad den är nu.
På kvällen sköt vi allt som hade med flytt och kaos att göra åt sidan och firade våran styrka och effektivitet med vin och vänskap. Två fingrar åt allt.

Nu har vi ett nytt hem. Vi trivs i vårat nya hem.
På lördag är det inspark. Kom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0