en groda hoppade i en sjö


En slitsam men galet kul helg börjar bege sig mot sitt slut.
Solen har aldrig varit så varm under en yra förut enligt mina rutinerade lagspelare. Min kropp är öm. Brännbollsträningsverk samt för lite solskydd öm. Men lätt värt.
I fredags var det häng på ängarna samt grillning hos Sara och Hanna. Sedan ett besök på tågstationen för att hämta upp lite Bodenbesök bestående av Petra! Upp för en helvetes massa backar med cykel för att leka lekar halva natten. Jag har även fått året första myggbett. Det blev stort.
Rulla hem i natten, försöka förbereda morgondagen, somna. Bli väckt av trevligt samtal för att sedan 2½ timmar senare bli väckt på nytt av en strykning på kinden av mor. Kämpa sig upp och försöka känna sig taggad på spel. Solen på g med 17 grader i skuggan kl 07. Najs.
4 matcher spelas, Tjejve går vidare. Ölpaus till 11.30. Ny match, åker ut. Massa mer öl och massa mer brännboll.
Finalen avslutas. Vem vann?. Varför titta när man kan sjunga.
Cykla ner för alla backar. Styr lite plocksallad på nattöppet. Hem till Sara. Titta på sin röda rygg. Cykla till Hagaparken. Spela mer brännboll. Får myggbett nr två.
Bege sig tidigt mot stan. Se kön till TC. Suckar. Cyklar lite till. Ser kön till Rex. Suckar ännu mer. Cyklar tillbaka till TC. Smiter in i kön och ger ärligt bort min fisherman till vakterna. Lallar runt bland glada människor.
Besöker Max och träffar finaste Hannah. Cyklar hem i norrlands ljusa natt och älskar min säng.

Idag var solen minst lika bra. Bakisheten var ett faktum. Cola?! Mat?! Jag köper en fiskgratäng på Statoil. Hur gott kan inte det ha varit då?
Liza kommer och glassar i solen. Vi cyklar till stan. Glass med Sara och Petra. Titta på Lizas hem, leker med hamstrar.
Hem igen och där är vi nu.


  
  
   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0