uffa meg


Idag vältde en kund sitt kaffe när hon skulle betala.
Som en reflex styr man fram handen för att fånga men tänker inte helt klart på vad som är koppen och får det mesta över sin egen arm istället. AJ.
Inte kokande hett kanske men inte superskönt.
Kaffe över bankterminalen, miniräknaren och stort sett hela bänken.
Jag kämpar och torkar medan hon står och säger "-uffa meg" (hujeda mig?) cirka, ja vad ska vi säga, kanske tjugoelva gånger!
Jaja!
När jag torkat klart kommer nästa fras. "-jeg håper jeg får en ny kaffe nå da...".
Visst visst varse. Inte ditt fel att du slänger armen hejvilt.
Och växeln på två kronor fanns det inte en tanke på att jag kanske kunde få som lite tröstdricks för sveda eller så.
Aja, hej då. Hade bra.

Idag blir det en sväng på Ikea. Med tillhörande köttbulls. Har för mycket saker och för lite förvar. Ingen bra kombo i ett hem på ca 22 kvm.
För övrigt så säger jag bara heja Gossip Girl S03!
Addii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0