sthlm-umeå, check!


Vi tog oss hem, hela och trötta.
Startade 09.30 med fin väg ut från Stockholm.
Vi började hoppas på en snöfri resa... Nja.
Några mil senare ligger vi och snittar 55 km på motorvägen, allt är vitt och vi har sikt ca 25-50 meter framför oss.
Chaufförbyte i Söderhamn.
Bror får, förutom en stillastående kö i 50 min på grund av olycka, väldigt bra före.
Snöfritt mestadels och inte allt för mycket trafik.
Landar i Sundsvall för mat och ännu ett chaufförbyte.
Jag får lastbil efter lasbil som dammar av mängder av jobbig snödimma, 2x2 plogbilar, ligga i 20 km på 110 väg, samt den isigaste vägen på resan.
Tar oss tillslut till Ö-vik för ett sista byte.
Dom resterande 11 milen består av snöfri väg, nästan noll lasbilar samt väldigt få bilar.
Vi landar i Umeå 19.30 och kan väl konstatera att jag hade aningen mer otur med mina sträckor än vad bror hade.

Men som sagt, hela och hemma. Alla är nöjda.

I morgon är det dags att åka på vaccinläkarbesök, trilla in en sväng på Skatteverket för att berätta att jag vill vara 100% svensk och försöka få klarhet hos vårdcentralen varför mina ögonlock ger mig världens fulaste "ögonskugga".
Sedan vill jag träffa en vän, eller två eller alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0