pompdelux och jag


Hej.

Imorse när jag skulle bege mig mot jobbet runt 9 snåret upptäckte jag en underbar grej.
Jag såg en buss. Som det stod Turbuss på. Inne i bussen satt det också en skylt som det brukar göra ibland där det stod nåt i stil med "handle tur i Sverige".
Hjärtat börjar slå en aning snabbare och mina ögon lyser av förhoppning när jag närmar mig chauffören som står på gatan och hänger lite.
Jag frågar om detta möjligtvis kan vara en buss som tar en till Sverige för att handla lite svensk mat och annat trevligt.
Med ett leende svarar chauffören ja. Han säger ja.
Denna buss går alltså till Svindesund/Strömstad en gång per dag hela veckan ut. Varje vecka.
Och den kostar för tusan bara 80 kr. Tur/retur.
Det är ju helt himla underbart!
Det enda jobbiga med det här är att jag bott här i 3 år och aldrig haft den blekaste om att denna buss funnits.
Men men.
Nu är det i alla fall dags att börja besöka Sverige lite oftare. Indeed.

För övrigt så har det har skett en ändring på jobbet för den som undrar det.
Jag har lämnat Get (hurra!) efter 8 månader och klivit in på grannavdelningen.
POMPdeLUX.
Så nu skickar jag iväg söta barnkläder istället för hårda och tunga tv-boxar.
Jag gillar´t!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0